Auto Gaz

Auto gaz – rodzaje i proponowane zestawy LPG.

Auta jeżdżące po ulicach napędzane są zróżnicowanymi paliwami, korzystając z wielu systemów i instalacji dostosowanych do możliwości i przeznaczenia auta. Jakie rodzaje paliwa? Czym charakteryzuje się auto gaz? Jakie są rodzaje zestawów gazowych? Rodzaje paliwa występujące w autach. Paliwa silnikowe, napędzające samochody można podzielić na dwa typy. Pierwszym rodzajem paliwa są substancje płynne. Drugim zaś – paliwa gazowe. Do ich przedstawicieli nalezą:

* płynne

– benzyna,

– olej napędowy,

– biopaliwo

* gazowe

– LPG,

– propan,

– butan.

Co wyróżnia auto gaz? Paliwo w formie gazowej pod postacią znanego LPG, to korzystne i opłacalne źródło zasilania samochodów. Wyróżnia się ono stosunkowo niewielką ceną, jak możliwe jest do wykorzystania wyłącznie w autach, które posiadają specjalnie zamontowaną instalację. System ten można zamontować jedynie w pojazdach benzynowych. Auto gaz posiada małą akcyzę, co daje możliwość znacznie obniżyć ceny dla klientów i sprzedawać paliwo o wiele taniej niż inne propozycje.

Rodzaje systemów gazowych oraz ich montaż.

Aby odpowiednio dobrać instalację gazową, należy uwzględnić wiele wytycznych, które uwarunkują typ systemu. Każde auto, ma bowiem różne rozwiązania i zasilania, jak również pojemność silnikową. Do pojazdów o coraz bardziej innowacyjnych technologiach, należy dopasować auto gaz idąc za ciągłym rozwojem mechanizmu. I tak widząc temat można wyróżnić cztery rodzaje obecnie używanych instalacji gazowych:

– instalacja gazowa I generacji – najtańsze i najprostsze rozwiązanie używane w autach posiadających zasilanie gaźnikowe, bez katalizatora i sondy lambda. Pozbawiona jest ona elektrycznych części i działa na zasadzie fizyki i mechaniki.

– instalacja gazowa II generacji – wykorzystuje zmienne warunki podciśnieniowe i przeznaczona jest do starszej generacji silników, wyposażonych we wtrysk benzyny. Instalacja ta możliwa jest również do zamontowania w autach z sondą lambda, jak również wyposażonych w katalizator.

– instalacja gazowa III generacji – najmniej powszechne, w którym standardowy mieszalnik wymieniono na specjalny dozator.

– instalacja gazowa IV generacji – obecnie najczęściej instalowany system, zwany również sekwencyjnym. Jego cechą charakterystyczną jest założenie identycznej ilości wtryskiwaczy gazu do ilości zamieszczonych cylindrów. Dzięki temu rozwiązaniu nie obniżają się osiągi pojazdu, a spalanie pozostaje na niższym poziomie.

WordPress Themes